lördag 11 juni 2011

Amandas sista konsert med sin klass 9F


Oj, vart tog denna fina vecka vägen?!? Ja och händelserik på flera sätt... Red lektion för Ullis på nationaldagen efter en mysig eftermiddag med sen lunch på Svartsjö café och sen tur till finfina Äppelfabriken. Köpte deras hallonvinäger som invigdes till vinegretten ikväll. Mmmmm. Vi var ett gäng tappra Bromma Gård ekipage som trotsade hettan. Ullis var fantastiskt tålmodig som dessutom kört domarrollen på Kvarnberga skojtävling under dagen. Ingen hos oss kunde vara med p g a några hostiga hästar hos oss. Som nu verkar okej. Skönt. Ja sen kom Astrida hem från träning och bedömning. Kul, så nu är stoflocken fem, vilket Kolbrá gillar som big mama med sina 12 år :-)...

Ja sen var det som sagt Bögs Gård och Harry för hela slanten i tisdags och i onsdags var det en effektiv dag på jobbet och sen ett uselt ridpass på kvällen. Fy fan vad jag red dåligt :-), men numera blir jag inte lika nedslagen utan försöker se det hela som en del av min utbildning och utveckling som människa inte minst...

I torsdags var det ett bra, innehållsrikt och varierande förbundsledningsmöte. Min roll är ju samordnarens bland annat men ofta efterfrågas även min åsikt om än den är kritisk. Kommunals förbundsledning är inte bara mogen, trygg och trevlig, den är modig också. Så en hel del modiga och bra beslut, tycker jag fattas. Oerhört stimulerande. Så kanske jag blir modig till slut också :-)! I stallet skulle vi träffa Annika Grönkvist som inte bara är vår fina stalltjej utan framförallt en duktig sadelmakare. Så vi ville passa på och beställa handgjorda träns av henne innan hon får sin bebis i oktober. Nåväl. Hon var lite försenad så vi bestämde att rida ut en snabb runda innan genomgången i stället för efter. Jag först därefter Kajsa, Carina och sist Ewa F. Vi startade i skogen bakom ridhuset mot ängarna. När vi skulle över diket och sen direkt vänster gick det bra för oss tre först. Men Ewa F hamnade under sin häst i diket då Dís hoppade fyrfota rakt upp och bestämde sig för att svänga vänster i luften i stället för som vi gör, stannar rakt fram och sen tar vi vänster. Ja herregud. Så många fula ord har inte kommit ur Ewas mun sen vi lärde känna varandra. Hästen var inte vatten värd. Men det var bara att konstatera att hästar är hästar och nu var Ewa i behov av läkaröversyn. Blek och svimfärdig och framförallt några ytterst läskiga bulnader på överarmen och underarmen, allt på vänsterarmen. Tack och lov. Huvudet i behåll och inga klamp på bröstkorgen. Vi fick avsluta vår ritt och ta en sakta promenad hem. Katarina, som tack och lov också läkare, kom ut från gonattpreludierna med Clara och Ella, uppmanade Ewa efter besiktning att åka och röntga det hela. Sagt och gjort. Annika fick åka hem utan några beställningar och jag tog Ewa till St Göran akuten. Kajsa, jag och Ewa fick vänta nån halvtimma innan hon blev inkallad. Vi trodde i vår enfald att hon blev omhändertagen och röntgad... Så där satt jag och Kajsa i väntrummet. Efter två timmar och ett samtal med Katarina där hon påstod att det var sannolikt att Ewa låg på en brits allena och väntade så gick vi efter en stund in och kollade. Japp där låg hon, på kö!

Så vi var överens om att vi inte gjorde någon nytta där och att hon ändå var både vid gott mod och i gott förvar så vi kunde lämna henne. Jag skjutsade Kajsa till t-banan och sen direkt hem till bingen. Skönt! Ewa F blev utskriven kl 4 utan frakturer men med något som kommer gå från svullnader till värsta blåmärkena. Och ja, det kunde man se idag... Men tack och lov har ju vi hästkvinnor både muskler som skyddar och lite fett :-), och det är man tacksam över när man åker av. Alltid nåt!

Fredagen på jobbet var en halvdag med en hel del efterjobb till ledningsmötet. En snygg, trevlig, smart kollega var på besök också :-). Sen blev det sushilunch för att orka ett träningspass före Amandas sista konsert med musikklassen 9F. Kul där! Träffade också Bengt, syrrans före detta där. Också kul. Faktiskt.
Vi åkte efter en lyckad kalaskonsert hem till syrran i Farsta och kollade in hennes nya kök. Blir jättefint. Brorsan väntade på oss vid ankomst. Frun hade kalas hemma med sitt jobb:-).
Det blev några glas rosé. Så vid hemkomst slocknade jag illa kvickt.

Idag blev det jordgubbar i stället för tårta av Ewa F :-). Mmmm. Sen en tur ut i 29 grader! Gick trots allt väldigt bra.
Rekommenderar två nya skivor (tillhör ju fortfarande de som köper CD skivor): Veronica Maggios Satan i gatan och Mauro Scoccos Musik för nyskilda :-). Kanske inte konstigt att jag aldrig varit gift när man går igång på detta. Hihi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar